Maailmantalous on mielenkiintoisessa asennossa. Aasia jyrää,
mutta aurinko nousee myös lännestä. Mutta entä Suomi? Aasialaiset ja Venäläiset matkailijat osaavat ja uskaltavat unelmoida
luksustuotteista-ja palveluista Suomessa. Vihdoin on Suomen aika siirtyä insinööritaloudesta lähemmäksi
luksustaloutta.
Tiesitkö, että Eurooppa on globaali johtaja high-end ja
luksustuotteissa? Euroopan markkinaosuus on 70% maailmanmarkkinoista. Kuinka
paljon on Suomen osuus siitä? Kuka tietää?
Aasialaiset ihailevat Euroopan elämäntyyliä,
meidän kulttuuria ja ihania brändejä. Taidokkaita luksusbrändejä, jotka
kestävät äidiltä tyttärelle tai isältä pojalle. Mutta, mutta… Suomen high-end
ja luksusbrändit?. Parhaat niistä taitavat löytyä meidän insinööriteollisuuden
sisältä. Kuluttajapuoli on vielä lapsenkengissä. Siinä on meidän valtava
mahdollisuus.
Tänään Suomi on monen ulkomaisen luksusbrändin kauppakeskus. Pohjois-Esplanadi on muutaman vuoden kuluttua täynnä ihania laukku-, vaate- ja kenkäkauppoja, joista hyvin monet naiset ja miehet maailmalla unelmoivat. Brändit eivät tule Suomesta. Haluammeko pitää ainoastaan ostoskeskuksen roolin vai myös itse luoda ja suunnitella luksustuotteita- ja palveluita? Ruotsi ja Tanska osaavat sen. Eiköhän ole nyt Suomen aika?
Tänään Suomi on monen ulkomaisen luksusbrändin kauppakeskus. Pohjois-Esplanadi on muutaman vuoden kuluttua täynnä ihania laukku-, vaate- ja kenkäkauppoja, joista hyvin monet naiset ja miehet maailmalla unelmoivat. Brändit eivät tule Suomesta. Haluammeko pitää ainoastaan ostoskeskuksen roolin vai myös itse luoda ja suunnitella luksustuotteita- ja palveluita? Ruotsi ja Tanska osaavat sen. Eiköhän ole nyt Suomen aika?
No comments:
Post a Comment